Вулиці наших міст сьогодні рясніють різнобарвною рекламою, у різноманітних дизайнах і стилях: вивіски літери з контражурним підсвічуванням, з алюмінієвим бортом, літери з внутрішнім підсвічуванням, з відкритими світлодіодами, літери з лицьовим підсвічуванням та ін. І кожен може вибрати для себе те, що йому підходить. Як починало розвиватися виробництво фасадних вивісок?
У ХІХ столітті, щоб продати товари або запропонувати свої послуги, підприємці робили написи на стінах, або писали на папірусі, але найдієвішим методом вважалася усна реклама, коли торговці ходили вулицями міст і кричали, щоб привернути увагу покупців. Навіть слово реклама походить від латинського clamatio – крик, саме криками у давнину презентували свій товар. Згодом реклама розділилася на кілька напрямків – друкована реклама (преса, плакати, листівки) та стандартні міські вивіски для вулиці – неонові вивіски та рекламні щити. Якщо друкована реклама з’явилася з винаходом друку та появи широкодоступної преси, дизайн міських вивісок змінювався з розвитком міст.
Міста розбудовували, перетворюючись на мегаполіси, розвивалася торгівля, а разом із нею і жорстка конкуренція. Кожен із приватних підприємців намагався, щоб його реклама була привабливою та легко запам’ятовувалась. Вивіски для магазинів ставали все габаритнішими та оригінальнішими, стіни будинків були прикрашені намальованою рекламою (сьогодні це називають муралами), а вітрини магазинів саморобним декором.
На початку 20 століття, коли було винайдено неон, сфера торгівлі та послуг отримала нові та яскраві неонові вивіски. Вже трохи пізніше, у середині 20 століття, зовнішня реклама заповнила вулиці європейських міст, вони засяяли неоновими вогнями. Вивіски з підсвічуванням закликали покупців купити всілякі товари, починаючи від бруску мила та закінчуючи технікою. Вивіски, що світяться, запрошували клієнтів до модних магазинів, кафе та ресторанів, меблевих салонів. Традиційні вивіски або неонові конструкції, що кріпляться на кронштейнах до фасадів будівель, служили не просто рекламою, а й спроектовані таким чином, щоб вписатися в загальний простір міста.
Кінець 20 століття, 70-ті роки – цей період охарактеризувався появою не тільки традиційних та неонових вивісок на магазинах, ресторанах, вивіски стали замовляти також великі підприємства, вокзали, готелі та редакції. Вивіски набували промислового дизайну, з урахуванням напрямку організації. З’явилися перші логотипи на вивісках закладів. Вивіски з підсвічуванням прикрашали фасади та дахи будівель.
Цей період історії реклами відзначився хаосом. З роками відкривалося все більше маленьких фірм та приватних закладів, відповідно зростав рекламний ринок. Кожній конторі доводилося боротися за свого клієнта, вигадувати, як до нього достукатися. Розвиток вільної ринкової економіки давав можливість підприємцям рекламувати все і вся без формальностей та естетичних обмежень, не зважаючи на архітектуру міста. Внаслідок цього владі міст довелося боротися за демонтаж багатьох рекламних конструкцій, які закривали собою архітектурний ансамбль історичних будівель.
Правильно спроектовані та встановлені, сучасні вивіски з підсвічуванням, здатні не лише прорекламувати заклади, а й прикрасити собою вулиці мегаполісів та маленьких міст. Традиційні світлові вивіски, рекламні білборди – невід’ємна частина міського пейзажу, необов’язково породжують безладність і химерність. Досвід минулих років та сучасні талановиті дизайнери можуть прикрасити вулиці наших міст естетичною та непомітною рекламою. Сьогодні у нас великий вибір вуличних вивісок різної конструкції, в будь-якому дизайні та з різних матеріалів.
Error: Contact form not found.
Не вдалося знайти те, що шукали?
Заповніть форму,
і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом!