Співробітники регулярно звільняються, а ви не знаєте чому і що з цим робити? Один у полі не воїн. На своїх плечах, хоч би яким умілим підприємцем ви не були, самостійно бізнес не потягнете. Плинність кадрів, звичайно – річ неприємна. Вона суттєво знижує продуктивність вашої компанії. Але позитив у тому, що з плинністю можна боротися.
У цій статті ми навчимося вимірювати показники плинності кадрів, розглянемо найпопулярніші причини звільнення співробітника, а потім розповімо стратегії, як утримати персонал.
Озбройтесь блокнотом і ручкою. Інформація корисна, тож буде що записати.
Перед тим, як боротися з плинністю, важливо визначити, чи є вона взагалі. Чи завищено її показники. Можливо, у вашому бізнесі плинність у межах норми і вам просто здається, що ряди компанії надмірно рідшають.
Найбільш популярна і до того ж досить проста формула звучить так: кількість звільнених за конкретний період (наприклад, за 365 днів) множиться на 100 і ділиться на середню чисельність співробітників у той же період. Ось наочніший приклад:
Ктек = Кув х 100 % / S
Ктек – коефіцієнт текучосі;
Кзв – кількість звільнених за певний період;
S – середньооблікова чисельність персоналу.
У цій формулі враховуються всі, хто залишив компанію. Не важливо, за власним бажанням чи з вашої ініціативи.
Яка плинність в межах норми? Від 3-х до 7-ми відсотків. Щоправда, важливо враховувати вік фірми. Крім того, норма плинності кадрів по галузях між собою відрізняється. Якщо ваша організація молода – норма відтоку зростає до 20%. Норма також стає вищою, коли йдеться про ресторанний бізнес та роздрібні продажі – тут адекватним вважається показник до 30%.
Рекомендуємо також порівнювати свій показник плинності кадрів із показниками компаній у аналогічній індустрії. По суті, з бізнес-конкурентами. Так ви побачите повну картину того, що відбувається, і зможете оцінити, чи все так погано у вас з персоналом, чи, може, подібна тенденція спостерігається й у інших.
Неприємно втрачати співробітників. Особливо якщо вони працювали ефективно. Однак, щоб перемогти проблему плинності, потрібно відшукати її коріння та розрубати.
Почніть проводити інтерв’ю перед відходом співробітника або створіть анкету-опитування. Зауважте! Якщо виберете інтерв’ю, краще, щоб із колишнім працівником розмовляла не та людина, від якої залежать рекомендації. Щодо анкети, поділіться, навіщо проводите анкетування та завірте у конфіденційності.
Буває, що вакансію потрібно зайняти якнайшвидше. Тоді на роботу може потрапити людина, яка не повністю відповідає вимогам посади. В результаті, він або звільниться сам, тому що не справляється з обов’язками, або його звільните ви, тому що працює непродуктивно.
Тут може зіграти роль як суто особиста ворожість, і осуд способу керівництва. Найчастіше причина виникає у компаніях з не налагодженою комунікацією, а також де немає жодних заохочень та винагород.
Деякі співробітники не готові працювати в організації, якщо вони не мають перспективи зайняти посаду вище і отримувати більший оклад. Також до звільнення часто підштовхує неможливість покращити свої навички та здобути нові знання.
Звільнився керівник відділу, а за ним кинули роботу всі співробітники цього відділу? На жаль, це досить поширений випадок. Буває так, що під час злиття компаній доводиться прощатися з деякими працівниками. Потрібно бути готовим, що за ними можуть піти й інші, хто тісно співпрацював.
До речі, не забувайте, що несправедливі з погляду персоналу звільнення зменшать лояльність та мотивацію тих, хто працює.
Понад половину дня люди проводять на роботі, тому логічно, що хочеться проводити час у комфортних умовах. Якщо у вас тісно, недостатньо техніки, погане освітлення, холод чи задуха – хтось із співробітників цілком може залишити посаду.
Зазвичай через це звільняються ще на випробувальному терміні. Але є працівники, які з особистих причин можуть залишитися на більш тривалий термін, а потім, коли буде слушний момент, написати заяву про звільнення.
З цієї причини багато готових відразу змінити роботу. І все ж таки, зарплата – не завжди першопричина. Іноді вона лише підштовхує попрощатися з поточною роботою, а коріння йде чи від відсутності мотивації, чи можливості розвитку, чи некомфортного психологічного клімату в колективі.
Причин, щоб піти з роботи може бути багато. Починаючи від особистих та закінчуючи глобальними. Ми назвали лише найпоширеніші з них. Як зменшити відтік співробітників? Давайте подивимося, що можна зробити, щоб співробітники звільнялися рідше.
Вибирайте працівника ретельно, але не переборщуйте з очікуваннями. Шукайте того, чиї цінності, принципи, цілі відповідають цілям вашого бізнесу. Під час пошуку давайте максимум інформації про посаду, про обов’язки, про компанію. Нехай людина бачить, що її чекає та оцінює свої здібності. Також перевіряйте професійні якості за допомогою тестових завдань.
Хто відмовиться здобути нові знання за банківський рахунок роботодавця? Влаштовуйте самі або відправляйте співробітників до місць, де вони зможуть підвищити рівень володіння професією. Такі дії підвищать лояльність та утримають співробітників.
Зробіть так, щоб робітники відчували, що причетні до бізнесу, що мають свій голос, та їхній внесок у справу оцінено. Будьте «ближчими до народу»: консультуйтеся у співробітників з робочих питань, попрактикуйте колективне прийняття рішень.
Працівник повинен відчувати, що від роботи щось залежить. Він має відчувати відповідальність. Інакше він не побачить сенсу працювати і може піти.
Премії, бонуси, система пільг – все це позитивно позначається на бажанні працювати та розвиває здорову конкуренцію у колективі. Заохочуйте за заслуги, а не по колу, щоб нікого не обділити. Погодьтеся, працівник буде незадоволений, коли він зі шкіри лізе, а премія дістається іншому, причому зовсім незаслужено.
Не змушуйте працювати без вихідних чи наднорми. Максимум – пропонуйте. І обіцяйте за це заохочення.
Плинність кадрів підриває роботу компанії. Але проблему можна вирішити. Головне виявити основні причини звільнень та вжити заходів. Використовуйте нашу статтю як інструкцію. Рекомендуйте її друзям-бізнесменам, щоб вони теж могли налагодити роботу зі співробітниками.
Не тільки співробітники впливають на успіх справи, а й зовнішня реклама Ми, Перша Рекламна Компанія, виробляємо круті вивіски, білборди, лайтбокси і інші вуличні конструкції, які якісно вас пропіарять. Звертайтесь до нас, якщо хочете більше клієнтів! Ми зробимо вас незабутнім.
Замовляйте рекламні вивіски у нас, так ви станете більш впізнавані і зможете залучити більше клієнтів у свій бізнес. А співробітники не будуть йти з популярної компанії, яка приваблює прекрасний прибуток і розвивається.
Error: Contact form not found.
Не вдалося знайти те, що шукали?
Заповніть форму,
і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом!